tisdag 18 mars 2014

The abandoned castle

Det var en gång tre killar som skulle ut och campa.
Men då går allt så fel. 
Huvudpersoner: David, Ali, Victor,




Kom igen kan vi inte gå längre in i skogen säger Ali.
Nej vi stannar här säger Victor.
Men kom igen Victor säger David.
- Två mot en kom igen nu går vi Ali.
- Men kom igen gå lite fortare Victor.

Efter en halvtimmas vandring så är dom äntligen framme.

- Vi sätter ut våra tält här, det är ganska platt och mycket plats.
- Jag vill ha det röda tältet för det visar min personlighet.
- Ja ja säger David men jag tar den gröna.
- Då vill jag ha den blåa säger Ali.
- Vi tar våra makor nu jag är vrål hungrig.
- A jag är också vrål hungrig min mage kurrar.
- Vad är det för makor.
- Det är kyckling sallad lite dressing och bacon.
- Åååå det var super gott.

David, Victor, Ali går och lägger sig.
Då börjar det höras en massa konstiga ljud.

- Vad är det som låter jag kan inte sova!!!.
- Ja vilka konstiga konstiga ljud jag kan inte ens beskriva hur det låter.
- Jag vett att det låter konstigt men försök sova.

Dom går upp och äter sen äter dom frukost och vilar lite.
Sen går dom ut och plockar svamp.

- David, Ali, kom hit jag har hittat värsta svamp stället det är kantarell och karljohan svampar.
Det är säkert ett hundra svampar här.
- Vi kan göra vad som helst med dom.
- Kom igen vi har tagit alla här vi går längre in i skogen.
- Men tänk på att vi ska hitta tillbaka också.

- Kom och kolla jag har hittat ett övergivet slott.
- Brädorna är lösa och fönsterna är sönder.
- Och slottet har ingen färg kvar.
Kom vi går in det blir kul.
- Nej det är ju övergivet! och ingen vad som kan vara där?.
- Jag håller med David även ifall det blir kul så är det säkert någon där.
- Aja då går jag in själv himla nollor säger Ali.
- Ali vänta vänta sa jag.

Ali sticker in i det övergivna slottet och dom andra David och Victor går tillbaka hem.

- Oj vad stort asså.
Aaaa fladdermöss jag hatar fladdermöss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar